Hoci taxíky sú tu viac ako sto rokov a základ zostáva stále nezmenený, predsa sa niektoré nuansy ich používania časom vyvíjajú. Existuje zopár otázok, ktoré vám možno vŕtajú v hlave pri používaní taxi služieb.

Máte právo taxík odmietnuť

Pokiaľ sa vám z objektívnych príčin po príchode taxíka niečo nezdá – napríklad máte pocit, že taxík nie je v poriadku, že je vo vnútri neporiadok alebo že nie je v poriadku samotný šofér – nemusíte doň nastúpiť. Máte slobodnú vôľu. Takýto stav by ste však mali nahlásiť a vysvetliť svoj postoj, aby príslušná taxislužba mohla konať – situáciu preveriť a zjednať nápravu do budúcnosti.

Môžete si dohodnúť cenu vopred

Cena služby môže byť pri preprave taxíkom predmetom vyjednávania. Zvlášť, ak sa rozhodnete zastaviť okoloidúci taxík na ulici alebo beriete vozidlo priamo zo stanovišťa. Vopred sa pýtajte na cenu do cieľovej destinácie. Pokiaľ sa vám cena nepozdáva, skúste vyjednávať alebo sa obráťte na iného taxikára.

Cestu taxíkom môžete reklamovať

Ak pri ceste taxíkom nebolo niečo v poriadku, môžete služby taxíka u príslušnej taxislužby, alebo u prevádzkovateľa mobilnej aplikácie reklamovať. Či už ide o cenu, ak sa vám zdala privysoká, alebo o námietky voči trase, ak sa vám zdá, že nevolil optimálnu (najkratšiu alebo najrýchlejšiu), ale aj na správanie taxikára. Vyjadriť svoj názor je ešte jednoduchšie prostredníctvom mobilných aplikácií, kde každú jazdu môžete ohodnotiť okamžite po jej skončení. Nezabúdajte však, že by ste pri svojich hodnoteniach aj prípadných reklamáciách mali byť čo najobjektívnejší.

Môžete si zvoliť trasu

Pokiaľ máte preferovanú trasu, ktorou sa chcete dostať do cieľa, pokojne to taxikárovi povedzte. Je to lepšia cesta, než sa rozčuľovať, ak zvolí cestu inú. Ani so všetkými technológiami a mobilnými vymoženosťami, sa taxikár nemusí vždy trafiť do vášho vkusu. Ak sa rozhodnete, že voľbu trasy necháte na ňom, preberáte riziko, že sa vám nemusí páčiť. Trasu môžete konzultovať aj počas jazdy samotnej a vždy môžete zmeniť názor.